Reklamasjon og angrerett

Alle reklamasjon rettes til post@bitebox.no hvor du må oppgi ordrenummer og hva grunnen til reklamasjonen er. Ønsker du å anvende deg av angreretten rettes dette også til post@bitebox.no og vi plikter å behandle forespørselen så fort som mulig.

Angrerett og angrefrist – generell informasjon


Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. 

Kontakt oss på post@bitebox.no slik at returen skal bli behandlet så effektivt som mulig.

Returadresse er:
Bitebox.no 
Kreklingstien 4
4715 Øvrebø


Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, ny vare eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Sørg for at pakken du returnerer er i best mulig stand

Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd original forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Du som kunde står ansvarlig for at pakken blir returnert i samme stand som du mottok den i.

Dersom det er skader på pakken eller mangler i pakken som bruksanvisning, deler eller annet, kan det medføre et gebyr som følge av tap i verdi eller så godkjenner vi ikke returen.

Dersom du ønsker pakken tilsendt igjen kreves det betaling for frakt

 

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

Holde kjøpesummen tilbake
Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
Kreve erstatning
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du post@bitebox.no på epost.